Köpvillkor

– för leverans inom Sverige Gäller för Acreto Webshop fr.o.m. 2021-12-01.

1. Bekräftelse

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till din registrerade mejladress. Detta mejl utgör information om innehållet i din beställning. När sedan ordern expedierats från Acreto Webshops lager erhåller du även en leveransbekräftelse via mejl som visar att ordern är på väg. Det är bra om du som kund sparar order- och leveransbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundservice. När paketet finns att hämta på ett utlämningsställe eller att leveransen är möjlig, så aviseras du av vår fraktpartner via SMS eller mejl, beroende på dina egna val vid checkout i webshopen. Viktigt att uppge ditt mobiltelefonnummer om du önskar avisering via SMS.

2. Betalningsalternativ

2.1 Betalning via Klarna
Betalningsvillkor tecknas mellan kunden och Klarna och ser därför olika ut. Fullständiga villkor hittar du via länken nedan.

https://www.klarna.com/se/villkor/

3. Leveranssätt och fraktavgift

Dina varor skickas till ett utlämningsställe nära dig eller om du aktivt valt något annat alternativ. Vi använder oss av Posten eller Schenker som fraktpartner. Leveranstid till dig som kund är vanligtvis 2-4 arbetsdagar från beställningsdagen men kan variera vid hög belastning. Om produkten är slut i vårt lager meddelar vi aktuell leveranstid via telefon eller mejl. Vid leverans-försening har du alltid rätt att häva ditt köp.
Acreto Webshop Sverige kan endast leverera varor till adresser i Sverige.
För leveranser inom Sverige kan det tillkomma en fraktavgift beroende på vilket fraktsätt du valt vid checkout när beställningen registrerades. Leveransen kan i undantagsfall ske i flera försändelser.

4. Retur av order – Ångerrätt

Som kund hos Acreto Webshop har du rätt att utan anledning ångra ett köp med full returrätt inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Kontakta Acreto via mail eller telefon för att få ett returnummer som du skriver på en lapp och lägger tillsammans med varan.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick dvs oanvänd och med alla etiketter kvar. Varan ska förpackas i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Om storlek eller modell är fel, så får du returnera varan och köpet går tillbaka. Du får sedan göra ett nytt köp i vår webshop. Du måste själv bekosta returporto. Retur skall ske med leverans till företag och får inte ske via ombud eller som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Återbetalning sker inom 30 bankdagar från det att vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Avdrag på beloppet kan göras om det finns synliga fel eller brister på produkten som orsakats av kunden före retur. Avdraget meddelas i detta fall till kunden via mail före det att återbetalning sker.

Returer skickas till:
Acreto Webshop
Norra Ågatan 10, vån 4
416 64 Göteborg

5. Outlösta försändelser

Om du inte hämtar ut den beställda varan får du en påminnelse från vår fraktpartner. För försändelse som inte lösts ut och inte avbeställts utan gått i retur till Acreto debiteras en avgift om för närvarande 310 kr inklusive moms för att täcka Acretos omkostnader för transport och administration.

6. Garantier och fel på varan

6.1 Garantier

Vi lämnar 1 års fabriksgaranti för tillverkningsfel på samtliga produkter om inget annat är angivet under respektive produkt. För att garantiåtaganden skall gälla måste kvitto/garantibevis kunna uppvisas. Kvittot gäller som garantibevis. Acreto betalar returfrakt för fel som omfattas av garantin.

6.2 Transportskada

Upptäcker du en väsentlig transportskada vid utlämningsstället skall du inte hämta ut paketet. Är skadan på kartongen liten skall du dock ändå alltid anmärka på skadan när du hämtar ut paketet. Anmäl alltid alla synliga transportskador omedelbart till aktuell fraktpartner och Acretos kundservice. Om du upptäcker transportskador först efter att du öppnat paketet (dolda transportskador) reklamerar du omedelbart till aktuell fraktpartner och Acretos kundservice.

6.3 Fel vid leverans

Skulle det vid leveransen vara något fel på varan (är felet hänfört till transport, se avsnitt 6.2) skall varan reklameras och returneras till oss i sitt originalemballage, för reparation alternativt utbyte. Vid sådan reklamation tar du först kontakt med vår kundservice på mejl support@acreto.se eller på telefon 031-3000 500. Reklamation på fel vid leverans skall göras inom 7 dagar. Observera att erhållande av returnummer och fraktsedel inte är att likställa med godkänd reklamation.

6.4 Fel under garantitid

Skulle det vara något tillverkningsfel på varan under garantitiden skall den reklameras och returneras till oss, väl emballerad, för reparation alternativt utbyte. Vid sådan reklamation tar du först kontakt med vår kundtjänst på mejl support@acreto.se eller på telefon 031-3000 500. Meddelande om fel i vara under garantitid måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Observera att erhållande av returnummer och fraktsedel inte är att likställa med godkänd reklamation.

7. Övrigt

Observera att du måste vara 18 år eller ha målsmans tillstånd för att handla i vår webshop. Kund är medveten om att vi lagrar kunds registrerade personuppgifter för att kunna effektuera ordern samt för framtida supportärenden. Lagring sker i ett slutet register. Vid eventuell tvist kommer Acreto AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. För mer information avseende ovanstående Köpevillkor eller våra produkter vänligen kontakta vår kundservice på mejl support@acreto.se eller på telefon 031-3000 500.