Det tycker vi är värt att fira i några veckor och kommer därför att publicera ett vegetariskt recept om dagen på vår Facebooksida

Ofta associerar vi slowcoockermat med mustiga köttgrytor, men sanningen är att den funkar toppen även till grönsaker och vegetariska rätter.

Men vem har egentligen tid att laga riktigt näringsrik och hälsosam vegetarisk mat? Jo du – när du låter din Crock-Pot slowcoocker göra jobbet åt dig! Beroende på din aptit, har du gott om matrester nästa dag och dagen efter det också!

Hur ser då en hälsosam vegetarisk slowcoockermåltid ut?
Vad ska man tänka på när man lagar vegetariskt?

Här är några viktiga ingredienser:
Växtbaserat protein som tofu, quinoa, vattenkrasse, sparris och spenat får dig att känna dig mätt.
Fiberfyllda livsmedel som ärtor, avocado, bulgur och alla sorters bönor hjälper dig att stabilisera blodsockernivåerna och sänka kolesterolet.
Näringsrika grönsaker som haricots verts, purjolök eller kikärtor ger dig vitaminer, mineraler och antioxidanter.

Vilket är ditt bästa vegetariska recept? Maila oss gärna på marknad@acreto.se så kan vi publicera det i receptbanken här på crockpot.se. Har du en schysst bild på det färdiga resultatet får du gärna bifoga den också.